Manuela Battaglini és especialista en màrqueting digital estratègic, advocada i investigadora independent en ètica de la IA. Treballa en el camp de l’ètica digital estudiant l’impacte social dels processos de presa de decisions automatitzades i l’elaboració de perfils personals en la societat. També és la directora general de Transparent Internet, una empresa de consultoria que ajuda les organitzacions a fer que els seus sistemes de IA siguen ètics, transparents i fiables.
Com a experta en màrqueting digital ha treballat amb diverses empreses com Volkswagen España, Procter & Gamble o Laboratoris Ferrer. Això li va donar l’oportunitat, d’una banda, d’entendre la cultura de les organitzacions i, per un altre, de treballar amb agències de publicitat i comunicació de renom mundial com DDB o Double You.
Fa uns anys va decidir unir les seues competències jurídiques amb els seus coneixements de màrqueting estratègic i comunicació, per a centrar-se en l’Ètica Digital.
A causa d’aquesta activitat investigadora, Manuela Battaglini va ser cridada pel Govern espanyol com a assessora en Ètica Digital, entre altres experts, per a assessorar la Secretaria d’Estat de Digitalització i intel·ligència artificial (SEDIA) en la implantació de l’app RADAR COVID en el pilot que es va desenvolupar a l’illa de la Gomera (Canàries). L’experiència va ser molt exitosa i es va redactar un article que s’està publicant en Nature Communications.
Un mes després, juntament amb un altre grup d’experts designats pel govern, va ser anomenada per a definir la Carta Espanyola de Drets Digitals, on lidera el Grup de Treball d’Ètica de Dades.
Manuela Battaglini forma part d’un grup interdisciplinari, que inclou acadèmics, enginyers, científics de dades, filòsofs, advocats i especialistes en ètica, centrat en la investigació de les qüestions ètiques i legals dels vehicles autònoms i el seu impacte en la societat.